Referat Budżetowo - Finansowy
Skarbnik - Stanisława Łabisz
telefon 0(...)16 652 10 93 w.26
Z-ca Skarbnika - Genowefa Florkiewicz
II piętro, pokój nr 21
Inspektor ds. płac i księgowości inwestycyjnej
Grażyna Sowa
II piętro, pokój nr 22, tel. 25
Inspektorzy ds. podatków i opłat lokalnych
Zofia Dżuła
Teresa Marszałek
II piętro, pokój nr 20, tel. 27
Inspektor - kasjer
Maria Tomońska
parter, pokój nr 1 (kasa), tel. 41
Inspektor ds. dodatków mieszkaniowych i rozrachunków
Stanisława Bazanowska
parter, pokój nr 1, tel. 40
Do zakresu działania Referatu Budżetowo - Finansowego należy:
- Prowadzenie ksiąg rachunkowych:– Gminy;
– Urzędu Miejskiego;
- Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
- Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej;
- Programów finansowanych z innych źródeł; - Prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, w tym:
a)gospodarowanie środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji Urzędu;
b)zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez jednostkę;
c)zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań. - Przygotowywanie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami.
- Przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Miasta oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza.
- Opracowywanie układu wykonawczego budżetu.
- Przygotowywanie projektu zmian budżetowych w ciągu roku budżetowego.
- Przekazywanie informacji o ostatecznych kwotach planów finansowych jednostkom organizacyjnym Gminy Miejskiej Dynów, a także zmian w planach finansowych w ciągu roku budżetowego.
- Przygotowywanie wniosków na kredyty i pożyczki krótko oraz długoterminowe
- Zapewnienie obsługi finansowo - księgowej i kasowej Gminy.
- Uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Miasta.
- Przygotowywanie materiałów niezbędnych do uzyskania opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o możliwości spłaty kredytu, pożyczki lub wykupu papierów wartościowych
- Przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków z zakresu sprawozdawczości.
- Sporządzanie jednostkowych oraz zbiorczych sprawozdań budżetowych,a także bilansów.
- Przygotowywanie sprawozdania półrocznego oraz rocznego z wykonania budżetu Miasta Dynów.
- Dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego.
- Dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
- Dokonywanie kontroli wewnętrznej w zakresie spraw finansowych (kontrola formalno-rachunkowa dokumentów).
- Sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych poprzez kontrolę formalno-rachunkową sprawozdań jednostkowych i zbiorczych składanych przez jednostki sektora finansów publicznych.
- Finansowe rozliczanie dotacji przyznanych z budżetu Miasta.
- Finansowe rozliczanie dotacji dotyczących zadań zleconych .
- Zbieranie dochodów związanych z realizacją zadań zleconych oraz odprowadzanie ich na właściwe konto Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Rozliczanie inwentaryzacji.
- Dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
- Dokonywanie przelewów.
- Prowadzenie spraw w zakresie umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności pieniężnych do których nie stosuje się przepisów ustawy Ordynacja Podatkowa.
- Obliczanie oraz przekazywanie składki na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
- Prowadzenie całości zagadnień związanych z naliczaniem oraz wypłatą dodatków mieszkaniowych.
- Sporządzanie list płac oraz dokonywanie należnych potrąceń od wynagrodzeń.
- Wystawianie rachunków na podstawie przedłożonych przez inne Referaty, bądź samodzielne stanowiska pracy umów zlecenia lub umów o dzieło.
- Prowadzenie rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych w zakresie:
a) składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe, chorobowe, na ubezpieczenia zdrowotne
b) składek na Fundusz Pracy - Prowadzenie rozliczeń z Urzędem Skarbowym w zakresie:
a) podatku od towarów i usług
b) podatku dochodowego od osób fizycznych. - Prowadzenie grupowego ubezpieczenia pracowników
- Wystawianie dokumentacji celem ustalenia kapitału początkowego ,renty i emerytury,
- Wystawianie faktur oraz not obciążeniowych,
- Prowadzenie spraw podatkowych, opłat lokalnych oraz opłaty skarbowej,
- Prowadzenie spraw w zakresie należności podatkowych, dla których organem podatkowym są urzędy skarbowe, a które stanowią dochody podatkowe budżetu gminy,
- Prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów,
- Wymiar podatków zgodnie z uchwałami Rady Miejskiej oraz przeprowadzanie kontroli w tym zakresie,
- Gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
- Podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
- Prowadzenie spraw w zakresie przeniesienia własności rzeczy lub praw majątkowych na rzecz Gminy w zamian za zaległości podatkowe;
- Prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
- Przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat
- Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym,
- Prowadzenie spraw związanych ze zwrotem dla rolników podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego,
- Naliczanie i odprowadzanie składki na Izby Rolnicze,
- Sporządzanie sprawozdań podatkowych oraz sprawozdań w zakresie pomocy publicznej
- Współpraca z komornikami w zakresie:
a) ściągania należności podatkowych
b) potrącania zajęć komorniczych - Współdziałanie z Regionalną Izbą Obrachunkową, Podkarpackim Urzędem Wojewódzkim oraz innymi j.s.t
Opublikował: Jan Prokop
Publikacja dnia: 16.09.2013
Podpisał: Jan Prokop
Publikacja dnia: 16.09.2013
Dokument z dnia: 16.09.2013
Dokument oglądany razy: 1 570